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SPESA A MILANO CONVIENE FARLA ONLINE?

Mag 8, 2022 | Milano

Il tempo libero a disposizione degli studenti fuori sede a Milano corre il rischio di non essere abbastanza, perfino trovare dei minuti utili per andare a fare la spesa di persona, nel supermercato più vicino, può diventare complesso.

Fortunatamente, a Milano come nel resto d’Italia, è oggi possibile fare la spesa online con consegna a domicilio.

Ma conviene?

Dove conviene fare la spesa a Milano

Iniziamo subito con il ricordare che se l’obiettivo dello studente fuori sede è quello di risparmiare, allora niente può sostituire la convenienza di ricorrere ai discount o ai supermercati della grande distribuzione organizzata, soprattutto se posti in periferia e nelle zone meno prestigiose dell’area metropolitana.

È qui, infatti, che si concentrano i risparmi maggiori rispetto ai piccoli punti vendita e ai supermercati che sono posti nelle zone urbane tradizionalmente ad alto reddito.

Quanto costa la spesa a Milano

Per quanto concerne i costi, occorre rammentare che Milano si conferma da tempo come una delle città più care della Penisola, soprattutto riguardo la spesa al market. Proprio per questo motivo andare alla ricerca del risparmio è un vero e proprio must per lo studente fuori sede che desideri rispettare i limiti del proprio budget.

Quanto si spende di spesa a settimana

Secondo i dati Istat, le famiglie italiane spendono in media 500 euro per fare la spesa ogni mese. Il dato è naturalmente una media nazionale e, prevedibilmente, necessita di essere rivisto al rialzo a Milano, dove il costo della vita è mediamente superiore. Per uno studente fuori sede si può dunque ipotizzare che il costo della spesa settimanale si aggiri intorno ai 50-100 euro a seconda di ciò che si acquista e del luogo in cui si fa la spesa.

Quanto si spende al mese per la spesa

Di conseguenza, la spesa mensile per gli alimentari a Milano è pari a circa 200-400 euro per ogni studente. Naturalmente, il prezzo può rapidamente lievitare in caso di acquisto di prodotti alimentari particolari o nel caso in cui lo studente decida di fare la spesa in punti vendita mediamente più cari, come i negozi biologici o i piccoli market del centro.

Come fare la spesa online a Milano

Se l’obiettivo dello studente non è solamente quello di risparmiare denaro, bensì anche di risparmiare tempo, c’è una buona soluzione a portata di clic: la spesa online.

Come fare la spesa online Esselunga

Uno dei servizi più noti per fare la spesa online nel capoluogo lombardo è quello fornito da Esselunga.

Il funzionamento è semplice: basta accedere al sito internet di Esselunga, autenticarsi con le proprie credenziali, inserire i prodotti nel carrello, indicare quando ricevere la spesa e confermare l’ordine.

Come fare la spesa Eurospin online

Il servizio è praticamente identico con Eurospin. Basterà accedere al sito internet dell’operatore, selezionare il servizio Consegna a casa, effettuare online l’ordine e il pagamento e scegliere quando ricevere la spesa a casa propria.

Come funziona Everli

Il funzionamento di Everli invece è leggermente diverso. Questo operatore (precedentemente noto anche come Supermercato24) ti permette di ordinare la spesa online e riceverla a casa: verrai messo in contatto con uno shopper che si occuperà personalmente di effettuare il servizio, nel supermercato indicato e con consegna al domicilio e all’orario richiesto.

Getir e Gorillas, i nuovi arrivati

Sbarcano anche in Italia le due startup, parte della nuova ondata di quick commerce, che ti portano la spesa in pochi minuti . L’utente deve scaricare l’app sul proprio dispositivo, iscriversi e ordinare la propria spesa.

Il servizio prevede un’ampia selezione di prodotti da supermercato che arriveranno in pochi minuti direttamente a casa, in ufficio o in qualsiasi altro posto come piazze o parchi. I rider arriveranno

a bordo di scooter e biciclette. Meno scelta rispetto agli altri servizi citati ma molto più quick.

Conclusioni

Fin qui, alcune informazioni di base per chi vuole fare la spesa online a Milano. Ricordiamo altresì che servizi simili sono proposti da altri operatori, come la spesa online Lidl Milano o la Coop spesa online Milano.

Ma torniamo alla domanda iniziale: conviene?

Il risparmio in termini di tempo è assicurato. Per quello in termini di costi occorre invece fare maggiore attenzione, considerato che non sempre i prezzi sono più bassi rispetto a quelli che possono essere trovati in loco e che la consegna è a pagamento (soprattutto se non si superano le cifre minime previste dal supermercato).

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Frequently Asked Questions

Reservation

Can I visit the Campus?

Yes, you can call the reception or send an email to info@in-domus.it to make an appointment.

Type of contract?

Standard contracts are for 12 or 6 months. Stays of a different duration can be arranged according to our availability. 

Is filling the form enough to complete my reservation?

No, filling the form is just a way of checking if the type of accommodation that you prefer is available.

In short time you will receive the contract and instructions on how to complete the reservation.

Only by signing the contract and making the first payment the reservation will be binding for you, it will be binding for In-Domus once it has confirmed the acceptance of the reservation in writing.

Check-in

What should I bring with me?

A valid ID card or passport.

Where should I go when I arrive?

You will have to check-in at the Reception. (usually between 3:00 PM and 10:00 PM, a different time of arrival can be scheduled if needed)

Check-out?

Within 10:00 AM of the last day of contract.

Payment

When should I pay?

At the time of booking you should pay the cautionary deposit and the first installment of the fee as indicated in the Assignment Request Form. The payments of the other installments of the fees should be made within the dates indicated in the Assignment Request Form.

When can I have back the cautionary deposit?

The cautionary deposit, net of any amount due to In-Domus, will be returned to the Assignee within 30 days from the check-out date, through bank transfer only.

Cancellation

How does early termination of the contract work?

In case of early termination, you will have to communicate to In-Domus. The communication of your new check-out date must be sent to In-Domus, by email at info@in-domus.it. You should give In-Domus a 30-days notice for the termination and you should pay, in addition to what already stipulated in the contract for the notice period, a penalty fee of two additional months, subject to the limit of what is overall due for the entire duration of the Contract.

What is included?

What is included in the price?

The “all inclusive” fee includes a bed in a fully furnished room or apartment, all utilities and weekly cleanings and change of bed linens and towels.
Free access to the common areas to study, cook and relax, a well-equipped gym, last generation Wi-Fi and coin operated laundry.

Is Wi-Fi included?

Yes, last generation Wi-Fi connection in the whole building is included.

Is TV included?

Yes, there are TVs in the lounge rooms.

TV is included in the rooms in Milano Olympia, where it is possible to watch free-to-air television.

Is the kitchen kit included?

Only in apartments (solutions with kitchen) the kit is included, the guests who live in the rooms can keep their kitchenware in the personal lockers found in the common kitchens.

Is the refrigerator included in my room?

Yes, every room has one: other refrigerators and freezers can be found in the common kitchens.

Are bed linen and bathroom towels included?

Yes, both are changed once a week. You can request for additional changes by paying an extra fee.

Is the gym included?

Yes, and it is open 24/7.

Is the music room included?

Yes, you can book the music room for free.

Is the use of the common kitchens included?

Yes, the use of the common kitchens and refreshment rooms is included.

Is the use of the study rooms included?

Yes, it is included.

Is the laundry service included?

Yes, with coin operated washing machines and dryers.

Guests

Can I have guests for the night?

Upon request to the email info@in-domus.it and based on availability and the rate in force on the specific day.

Can I have guests at the Campus?

Every resident can have up to two guests per day, they must register at the reception and can stay from 8:00 AM to Midnight.

Can my parents reserve a room?

According to our availability, parents can stay at In-Domus at a special rate.

General

Can I stay at In-Domus if I’m not a student?

Yes, In-Domus reserves a limited number of rooms for non-students.

Can I make a reservation if I’m underage?

Yes, it is possible following authorization by the parent or legal guardian of the minor.

Can I bring animals with me?

No, it is not possible to keep animals at In-Domus.

Are food and drinks available at the Campus?

Yes, there are vending machines with snacks, drinks and hot beverages.

Can I sublet my room?

No, it is not possible

Can I choose my roommate?

We will take any preference under consideration, according to the availability. We will do our best to meet your requests.

Can I choose on what floor to live?

We will take any preference under consideration, according to the availability.
For certain types of accommodation, a specific floor or position can increase the monthly fee.

Can I throw a party?

Yes, if you respect the rules and the peace of the residence (at midnight any external guest should leave the Campus).
It is necessary to inform the reception in case a party has more than 30 guests. There will be a security guard whose hourly fee will be charged to the person responsible for the party.

Can I customize my room?

Yes, as long as you don’t make any permanent change to the walls and furniture. At check-out, the room must be restored to its initial state, otherwise there could be an extra charge.

Can I stay in my room during the Christmas/Easter holidays?

Yes, you can stay in your room for the whole duration of the contract.

What should I do if something doesn’t work in my room?

There is an email address for maintenance requests:
milanolympia@in-domus.it (In-Domus Milano Olympia)
milanomonneret@in-domus.it (In-Domus Milano Monneret)
milanointernazionale@in-domus.it (In-Domus Milano Internazionale)

Can I receive mail and parcels?

Yes, you can easily collect your mail at the reception.

Where can I smoke?

It is strictly forbidden to smoke in any of the In-Domus spaces. Violators will be subject to fine according to the Italian law and In-Domus rules (General Conditions).
Reiterated breach of this rule may result in the expulsion from the Campus.

What happens in case of damages?

Any damage caused by the guest should be repaid according to the price list found in the In-Domus General Conditions. In case of damages not present in our price list, the guest will be responsible for the repair costs, or, in case repair is not possible or not convenient, for the replacement of the damaged good.