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AGEVOLAZIONI ABBONAMENTO ATM MILANO UNDER 26

Set 9, 2021 | Milano

L’abbonamento ATM Milano per under 26 consente ai più giovani di poter fruire del servizio di trasporto pubblico fornito dall’Azienda Trasporti Milanese a condizioni di particolare vantaggio.

In questo approfondimento cercheremo di comprendere che cosa è incluso nell’abbonamento, come poterne fruire e quali sono i benefici che gli studenti di età non superiore a 26 anni possono godere.

Cosa comprende l’abbonamento ATM under 26 per spostarsi a Milano

L’abbonamento ATM under 26 per spostarsi a Milano permette ai giovani studenti di viaggiare quanto e quando si vuole all’interno dell’arco di validità scelto (ad esempio, mensile o annuo).

Caricato su una tessera elettronica della durata pari a 4 anni, l’abbonamento permette pertanto di viaggiare senza alcun limite nella zona tariffaria di riferimento. Ricordiamo infatti che il nuovo sistema tariffario, entrato in vigore due anni fa, consideri come centro del bacino di mobilità dell’area metropolitana la città di Milano, a partire dalla quale il territorio circostante è stato suddiviso in corone concentriche dell’ampiezza di circa 5 km: ciascuna di queste corone rappresenta una zona tariffaria a cui è stato attribuito un codice identificativo.

Il giovane under 26 dovrà dunque scegliere le zone di proprio interesse e, sulla base di quelle, optare per l’abbonamento di maggiore utilità.

Quanto costa abbonamento ATM under 26 a Milano

Se quanto sopra riassunto è chiaro, dovrebbe esserlo anche il fatto che il costo dell’abbonamento ATM under 26 a Milano dipende dal costo dell’abbonamento “ordinario”, che a sua volta dipende dalle zone che si è scelto di ricomprendere nel proprio piano.

Per esempio, nel caso in cui lo studente abbia optato solo ed esclusivamente per la zona urbana (cioè, la città di Milano in senso stretto), il costo dell’abbonamento ordinario sarà pari a 39 euro, mentre quello annuale sarà pari a 330 euro. Tuttavia, i giovani under 26 potranno godere di alcune agevolazioni piuttosto importanti, considerato che l’abbonamento mensile sarà pari a 22 euro, mentre l’annuale costerà 200 euro.

Negli altri casi lo sconto riconosciuto ai giovani under 26 è pari al 25% sul prezzo ordinario.

Quanto costa la tessera mensile ATM under 26 a Milano

La tessera ha un costo pari a 10 euro e ha una validità pari a 4 anni. A quel punto – valutato che la tessera viene consegnata senza alcun saldo in essa – sarà necessario effettuare una ricarica per l’importo necessario per la copertura del costo dell’abbonamento.

Come abbiamo già ricordato, nel caso in cui si opti per un abbonamento mensile per la sola zona di Milano, la spesa sarà pari a 22 euro.

Differenze tra abbonamento mensile e annuale

Le uniche differenze tra l’abbonamento mensile e quello annuale sono evidentemente legate alla durata dell’abbonamento e al costo. Niente cambia invece circa le opportunità che sono concesse allo studente, il quale potrà pertanto usufruire del servizio di trasporto pubblico ATM in qualsiasi momento lo desideri, se ricompreso nell’arco temporale di riferimento.

Come richiedere la tessera per abbonamento under 26 a Milano

La tessera per abbonamento under 26 a Milano può essere richiesta:

  • nell’area riservata del sito atm.it,
  • presso gli ATM Point,
  • alle rivendite autorizzate (bar, edicole, tabaccherie, cartolerie),

presentando la copia di un documento di identità in corso di validità.

Come fare l’abbonamento con ISEE

I giovani studenti under 26 possono fruire delle agevolazioni sopra riportate senza alcun limite di ISEE. Le cose cambiano, però, dal compimento del 26mo anno di età e fino al compimento del 30mo anno di età: in questo caso i giovani possono fruire degli stessi benefit riconosciuti per gli studenti under 26 solamente se il loro ISEE è inferiore a 28.000 euro.

Nel caso in cui il giovane appartenga a un nucleo familiare con attestazione ISEE non superiore a 6.000 euro, allora l’abbonamento annuale ordinario sarà scontato dell’85%.

Come rinnovare l’abbonamento under 26 ATM Milano

Nell’ipotesi di rinnovamento dell’abbonamento under 26 ATM Milano, prima della scadenza sarà necessario effettuare un’altra ricarica dell’importo richiesto:

  • online nell’area riservata del sito atm.it,
  • presso i parcometri,
  • tramite bancomat e home banking,
  • ai distributori automatici ubicati in tutte le stazioni della metropolitana,
  • presso gli ATM Point,
  • alle rivendite autorizzate (bar, edicole, tabaccherie, cartolerie).

Come fare l’abbonamento ATM under 26 online

È possibile richiedere l’abbonamento ATM under 26 online nell’area riservata sul sito atm.it, previa registrazione.

Speriamo che queste brevi indicazioni ti siano state utili per orientare al meglio la tua organizzazione degli spostamenti urbani a Milano. Se vuoi saperne di più, e desideri comprendere quali siano i vantaggi di alloggiare all’interno di un campus universitario, puoi contattare il nostro staff per una visita senza impegno o un colloquio telefonico!

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Frequently Asked Questions

Reservation

Can I visit the Campus?

Yes, you can call the reception or send an email to info@in-domus.it to make an appointment.

Type of contract?

Standard contracts are for 12 or 6 months. Stays of a different duration can be arranged according to our availability. 

Is filling the form enough to complete my reservation?

No, filling the form is just a way of checking if the type of accommodation that you prefer is available.

In short time you will receive the contract and instructions on how to complete the reservation.

Only by signing the contract and making the first payment the reservation will be binding for you, it will be binding for In-Domus once it has confirmed the acceptance of the reservation in writing.

Check-in

What should I bring with me?

A valid ID card or passport.

Where should I go when I arrive?

You will have to check-in at the Reception. (usually between 3:00 PM and 10:00 PM, a different time of arrival can be scheduled if needed)

Check-out?

Within 10:00 AM of the last day of contract.

Payment

When should I pay?

At the time of booking you should pay the cautionary deposit and the first installment of the fee as indicated in the Assignment Request Form. The payments of the other installments of the fees should be made within the dates indicated in the Assignment Request Form.

When can I have back the cautionary deposit?

The cautionary deposit, net of any amount due to In-Domus, will be returned to the Assignee within 30 days from the check-out date, through bank transfer only.

Cancellation

How does early termination of the contract work?

In case of early termination, you will have to communicate to In-Domus. The communication of your new check-out date must be sent to In-Domus, by email at info@in-domus.it. You should give In-Domus a 30-days notice for the termination and you should pay, in addition to what already stipulated in the contract for the notice period, a penalty fee of two additional months, subject to the limit of what is overall due for the entire duration of the Contract.

What is included?

What is included in the price?

The “all inclusive” fee includes a bed in a fully furnished room or apartment, all utilities and weekly cleanings and change of bed linens and towels.
Free access to the common areas to study, cook and relax, a well-equipped gym, last generation Wi-Fi and coin operated laundry.

Is Wi-Fi included?

Yes, last generation Wi-Fi connection in the whole building is included.

Is TV included?

Yes, there are TVs in the lounge rooms.

TV is included in the rooms in Milano Olympia, where it is possible to watch free-to-air television.

Is the kitchen kit included?

Only in apartments (solutions with kitchen) the kit is included, the guests who live in the rooms can keep their kitchenware in the personal lockers found in the common kitchens.

Is the refrigerator included in my room?

Yes, every room has one: other refrigerators and freezers can be found in the common kitchens.

Are bed linen and bathroom towels included?

Yes, both are changed once a week. You can request for additional changes by paying an extra fee.

Is the gym included?

Yes, and it is open 24/7.

Is the music room included?

Yes, you can book the music room for free.

Is the use of the common kitchens included?

Yes, the use of the common kitchens and refreshment rooms is included.

Is the use of the study rooms included?

Yes, it is included.

Is the laundry service included?

Yes, with coin operated washing machines and dryers.

Guests

Can I have guests for the night?

Upon request to the email info@in-domus.it and based on availability and the rate in force on the specific day.

Can I have guests at the Campus?

Every resident can have up to two guests per day, they must register at the reception and can stay from 8:00 AM to Midnight.

Can my parents reserve a room?

According to our availability, parents can stay at In-Domus at a special rate.

General

Can I stay at In-Domus if I’m not a student?

Yes, In-Domus reserves a limited number of rooms for non-students.

Can I make a reservation if I’m underage?

Yes, it is possible following authorization by the parent or legal guardian of the minor.

Can I bring animals with me?

No, it is not possible to keep animals at In-Domus.

Are food and drinks available at the Campus?

Yes, there are vending machines with snacks, drinks and hot beverages.

Can I sublet my room?

No, it is not possible

Can I choose my roommate?

We will take any preference under consideration, according to the availability. We will do our best to meet your requests.

Can I choose on what floor to live?

We will take any preference under consideration, according to the availability.
For certain types of accommodation, a specific floor or position can increase the monthly fee.

Can I throw a party?

Yes, if you respect the rules and the peace of the residence (at midnight any external guest should leave the Campus).
It is necessary to inform the reception in case a party has more than 30 guests. There will be a security guard whose hourly fee will be charged to the person responsible for the party.

Can I customize my room?

Yes, as long as you don’t make any permanent change to the walls and furniture. At check-out, the room must be restored to its initial state, otherwise there could be an extra charge.

Can I stay in my room during the Christmas/Easter holidays?

Yes, you can stay in your room for the whole duration of the contract.

What should I do if something doesn’t work in my room?

There is an email address for maintenance requests:
milanolympia@in-domus.it (In-Domus Milano Olympia)
milanomonneret@in-domus.it (In-Domus Milano Monneret)
milanointernazionale@in-domus.it (In-Domus Milano Internazionale)

Can I receive mail and parcels?

Yes, you can easily collect your mail at the reception.

Where can I smoke?

It is strictly forbidden to smoke in any of the In-Domus spaces. Violators will be subject to fine according to the Italian law and In-Domus rules (General Conditions).
Reiterated breach of this rule may result in the expulsion from the Campus.

What happens in case of damages?

Any damage caused by the guest should be repaid according to the price list found in the In-Domus General Conditions. In case of damages not present in our price list, the guest will be responsible for the repair costs, or, in case repair is not possible or not convenient, for the replacement of the damaged good.